Vindstilla

37 grader i luften 29 grader i vattnet. Enda och sista dagen på stranden. Fiskar (värda att fiska) hoppade med oss i vågorna. Lunch på ett backpackerställe där bordet bredvid suckade över hur dyr slutnotan var på 12000 rupier (ca 600 sek) medan vi suckade över pizzan som aldrig kom. Tjejerna och Hans gick hem för att duscha men jag ville vara nära havet, speciellt eftersom dem kylande molnen rullat in, och stannade på stranden. Jag läste sen somnade jag. Jag väcktes av en blöt puss av den förvisso sötaste hunden på stranden så jag sprang ner i vattnet och sköljde ansiktet och spottade bort rabiesen. Tjejerna kom ner och Church.rd-gänget kom och vi simmade medan solen sjönk mellan palmkronorna. Dagens fundering - varför är Geccoödlans skit alltid vit längst ut? Jag tänker att den producerar något som underlättar bajsandet och därmed blir dagens nästa fundering om det skulle funka mot förstoppning och sedermera om någon forskat på det? - Vart kan jag i så fall köpa skiten? Apropå djur så har vi ett par fler till listan: 
Mungo (japp papps live and kicking) - där det finns mungo finns orm....
Kameleont (många)
Termiter
 
Mat. Packa. Sova. Imorn Kandy
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0