Te, serpentinvägar och ett sjukhusbesök.

God morgon Kandy. Efter en varm (so far only cold ones) dusch och frukost gick vi ner för att möta vanen för att skona den från den värsta biten fram till hotellet. Efter massvis med vattenfall anlände vi till en av tefabrikerna i Nuwara Eliya. Vi drack såklart te, vansinnigt gott te med mjölk, och åt chokladkaka - japp Alice åt. Thea fina stora flicka drack te med oss äldre. Efter detta och att jag smygtittat på fabrikens bokstavliga baksida fick vi en rundtur i te-odling (Hans lyssnade jag fotade). Vi snirklade oss vidare uppåt till molnen genom blommor och odlingar, skjul till hem och krokiga människor. Vid Sitatemplet* fick barnen en välsignelse (hoppas jag) av något slag och vi gick alla därifrån med ett märke i pannan. På väg neråt/hemåt sprang en blommförsäljare i kapp bilen genom skogstäckta sluttningar och kurvor med uns av panik i blicken. Jag sa att jag ville köpa och flämtande tacksam sålde han oss en ljuvlig bukett Dalior. Efter X-antal kurvor och en Milo kräktes Thea och fick duscha med en flaska vatten vid vägkanten. Cliff offrade sin huvjacka och Theaskrutt satte sig i framsätet. Mirakulöst klarade sig bilen. Barnen somnade - Alice somnade med Cliff som kudde. Nere i Kandy besökte vi Dr´n med Theas skumma utslag. Tack gode någon för Cliff Speck. Apotekslistan ligger på skrivbordet och vi hoppas att den allergiska reaktion som det var lägger sig och att vi inte behöver ta ut medicin.   
 
*Gudinnan Sita, fru till Rama, blev bortförd av demonkungen Ravana som var härskare över Lanka och hölls fången vid templet. Apguden Hanuman har satt sina fotspår i berget då han hjälpte Rama finna henne. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mormor

Jag hoppas att Theas allergi lagt sig.
Jenny du ska verkligen ha kredit för att du beskriver era upplevelser så bra. Alltid lika roligt att läsa dem.
Här hemma är det varmt så sommaren har till slut anlänt.
När börjar den långa resan hemåt? Vet bara att ni kommer hem på fredag. Ni är efterlängtade. Love u all och många kramar.

2014-07-08 @ 15:13:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0