Beach

Tänkte jag. Alice tänkte shoes. Trincomalee town var oavsett oundvikligt då Daddy H hade B.Day. 800 grader senare hade Alice skor och Hans en skjorta. Mitt lilla önskemål, i form av en oljelampa av enklaste slag, hittade vi inte så vi hoppade in i Trishawn för att inte slösa bort allt för mycket dagsljus. Fräsande genom stan ser jag en affär som säljer krukor och ber vår chaufför stanna. Han svänger in mot trottoarkanten och säger att Alice kan stanna kvar - jag tänker snabbt att han arbetar på vårt lilla hotel och inte skulle kunna komma undan om han gjorde något - och jag vågar lämna henne. Hon satt och provade sina blinkande klackeskor så hon reflekterade nog inte över att jag varit borta när jag hoppade in och packade ner min lilla terrakottalampa. Väl hemma han vi ta ett eftermiddagsdopp innan dem svarta molnen tog över himmelen. På kvällen var det festmiddag med alla möjliga spännande goda människor inbjudna Dr (ännu ett konstigt namn som vi inte kommer ihåg) låt oss kalla honom ”Mys", en 17-årig framtida NASA-anställd, folk som utbildat barn i att hantera minor etc. m.fl. Eftersom alla går efter maten i det här landet var det mycket mingel innan den serverades och vi fick höra många historier om kriget och hur dem jobbade och jobbar med diverse uppdrag. Jag satt med 17 åringen och vi diskuterade litteratur och skola. Jag fick beröm för att jag klädde mig så Srilankesiskt och när jag sedan åt med händerna spontanapplåderade hon. Hans har blivit Uncle Hans och är omtyckt så Vihansit tyckte att det var Hans födelsedagskalas och inte Elas hemvändarmiddag. Hans fick (mitt) vin (japp jag har hittat ett vin jag kan dricka - palmvin), mango och bananer i födelsedagspresent från Church rd. 
Tyvärr har jag inga bilder från kvällen så jag slänger in en från Cliffs barndomsgata som jag tycker är fin och en som symboliserar att smaken är delad.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0