Skillnader

Frukost på balkongen - med en stor kanna kaffe bara för mig. Den behövdes eftersom madrassen här är hård. Hård som.. Hans vill likna den vid ett folieark på klinkergolvet, men det är att gå till överdrift. Jag är övertygad att jag sovit bättre på stranden med backpackluffarna och ett liggunderlag. Billigare. Thea har träffat Johan idag. Elva år från Sverige. Hon tog på sig finklänningen för att gå och hälsa på honom - lillhjärtat. Dagens kodakmoment passerade Hans ikväll på femte avenyn. En mexikansk flicka, med en mamma och en lillasyster, samlar burkar. Hon passerar Thea och tittar upp och ler. Jag förstår att hon måste se ut som en ängel i hennes ögon med den vita klänningen och håret. Vi ger henne en burk och sedan när vi hittat det enda vi har i pesos-väg springer jag ikapp mamman. Hon klämmer min hand och lyser av tacksamhet för småskräpet. Flickan hade en kavat gång och var verkligen glad. Alice tyckte det var den sötaste flicka hon sett. Traditionellt och fint klädda. Vackra. Inget tiggande bara tacksamhet och glädje - beundransvärt - avundsvärt. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ulrika

:) finaste ni! Önskar flickan fick höra Theas ord om henne!!

Så roligt och läsa!!


Svar: Det var Alice ord;)
Kul att ni läser! Hälsa kusefin och snickar'n
alicethea.blogg.se

2014-01-14 @ 17:43:42
Postat av: Patrik

Det var fint gjort och en trevlig uppdatering från erat liv i Mexiko !..;) Ska oxå köpa upp en spånskiva till er som ni kan sova på närsomhelst ni vill återuppleva Mexikos sköna komfortmadrasser;)

Svar: Jamen va härligt Patrik din omtanke värmer:) Tjejerna hälsar att dem saknar Maya och tycker hon borde vara här när allt heter Maya! Kram på er
alicethea.blogg.se

2014-01-15 @ 00:15:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0