Karma

Himlen var inte vidöppen idag. 20 grader och asarmolnigt. Tar en promenad till plazan och ber om en stor plastpåse i receptionen - här skall samlas Karma! Eftersom det i princip regnat oavbrutet sen vi kom, vattnet slutat funka (japp inkl. toan såklart), strömmen gått och det är kallt - måste nåt göras. Varje gång jag ser en plastkork tänker jag på filmklippet om fåglarnas magar och böjer mig med lätthet och plockar upp en, två, 23 eller fler. 2 km ger en handtagspåse med mänskligt avfall. Jag tar inte allt utan håller fortfarande ett promenadtempo och tar det jag ser framför mig. Det är festival på stranden och den yngre generationen verkar bry sig mer om vem som är sexigast här i världen än världen.
Tillbaka på hotellet efter att Thea unnat sig ett fiskspa (100kr för 15 min!!) Visar det sig att hela transformatorn är väck. Vi kanske får ström i kväll men inget varmvatten - men kallvatten finns så vi kan bersa. Jo jag har köpt en jättebra väska som jag behöver. Hepp!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Ni verkar ha det bra. Vi har sol varje dag o varmt. Många kramar. Längtar efter er redan hur ska det sluta.

2014-01-08 @ 15:35:35
Postat av: Patrik

Snart vänder det, ni verkar dock ha det mysigt på era små strapatser!;) Här ska det tydligen bli minusgrader imorrn och börja snöa?! Det var 5+ tidigare idag!;) hälsa la familia!:)) Med vänlig hälsning, Patrik med familj

2014-01-08 @ 23:36:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0