Caliente

Välja att se eller att inte se? Strandpromenad med den obligatoriska plastpåsen. Jag inspirerar - lokalbefolkningen - hjälper mig plocka plast. Jag och fackmännen går bitvis sida vid sida. Jag med en plastpåse dem med en sopsäck. Mitt val deras arbete. Fem mexikanska män hänger vid en båt. En börjar plocka massor i min påse och jag måste ursäkta mig för att hinna med familjen. Vissa fångar den perfekta platsen för sin nya profilbild. Karibien - utan korkar och kammar. Vi tittar på Pelikanerna som störtdyker bland vågor och surfare.

I timmar går vi längs stranden genom villaområden via Mayamark. Thea guidar genom stenhögarna. 

Vid plazan får vi en hisnande föreställning vid, vad jag trodde var, flaggstången. Detta efter att Thea återfunnits efter ett par pulshöjda minuter då hon förflyttat sig från gatan till torget. Jag skall kolla vad det var för ritual när vi kommer till hotellet. Vi hoppas att det var någon form av solritual. Strömmen och varmvattnet är tillbaka. Dios mios ave Maria dagen avslutas med en dusch.








Kommentarer
Postat av: farmor

Jenny! Skulle inte du på semester? Är det brist på sysselsättning? Vad kul att få se er tjejer! Farmor o Uno vilar idag för det regnar o är riktig "skitväder". Många kramar till er alla!

Svar: Kolla in den här Lenahttp://www.youtube.com/watch?v=dAL9Xvrg3hI

Vi har haft ett par timmar totalt då solen brutit igenom molntäcket... Vi försöker hålla modet uppe och göra saker ändå. Det blir promenader på stranden och strosning på byn.
Stranden är tom och regnet har tvättat fram dess "rätta" element och jag ser kammar, plastkorkar, snören, sugrör, klubbpinnar, påsar, fimpar, skor, flaskor... och den här filmen (och annat.. googla på great pacific garbage patch) i huvudet. Då är det svårt att låta bli att plocka - jag är ju som sagt ledig och har tid:)

Alice och Thea hälsar att dem har det bra och saknar er jättemycket och längtar efter att få träffa er igen.

Kram!
alicethea.blogg.se

2014-01-09 @ 12:29:29
Postat av: Mormor

Hemska tanke att ett barn försvinner. Skönt att det bara var för några minuter. Man hinner dock tänka en hel del under den korta tiden.
Jag är så stolt över dej Jenny som värnar om djur och natur, barnen kommer förhoppnings vis att ta efter ditt tänk.
Nu har det gått en vecka sedan ni åkte iväg, två långa återstår dock innan vi kan ses igen. Längtar efter er so en tok. Sköt om varandra nu och ha en skön semester.

Svar: Love u!
alicethea.blogg.se

2014-01-09 @ 22:42:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0