Thanksgiving

Igår på frukosten blev vi inbjudna till Thanksgivingmiddag av familjen som äger hotellet. Dem anser att deras gäster är deras skörd så då ville dem give thanks - tackar tackar! Jag tror faktiskt alla gäster kom på festen. Alice åt vitlöksbröd.. hon har inte greppat det där med "gratis är gott" (eller "gott" för den delen). En präst höll ett rätt skruvat tack-tal till USA både politiskt, religiöst och på alla andra möjliga punkter. Sonen i familjen vidhöll dock att, vi oavsett härkomst, religion eller situation, alla har något att vara tacksamma för. Sen åt vi!
 
Idag ska vi se vad vi kan göra för att fördriva dagen.. (ni har inte hört det från mig men det är fan sjukt varmt)
 
Puss och kram
 

Kommentarer
Postat av: FARMOR

VAD KUL ATT FÅ SE HELA FAMILJEN TILLSAMMA.OM NI INTE HAR NÅGOT ANNAT ATT GÖRA KAN NI JU BADA FÖR OSS OCKSÅ. MÅNGA KRAMAR. NU FAR VI TILL TALLIN.

Svar: Kåmer du hem innan vi åker till Thailand farmor? Kramar från Thea du också Uno jag jilar dig åxså Uno/Thea
Jag hade rumpan uppe i vattnet. Ta det lugnt på båten. Jag saknar dig med farmor
/Alice
alicethea.blogg.se

2012-11-23 @ 07:09:10
Postat av: MORMOR MAMMA OCH SVÄRMOR

JAG SÄGER SOM GUNNAR JUST SA. NU FÅR DOM KOMMA HEM. DOM HAR VARIT BORTA TILLRÄCKLIGT. LOVE U ALL

Svar: Thea: jag saknar er jättemycket för ni är dem snällaste i universum bara för att ni är mormor och Gunnar
Alice: jag älskar er
alicethea.blogg.se

2012-11-23 @ 16:55:35
Postat av: MORMOR

JAG SITTER OCH TITTAR PÅ ALLA KORT SOM LIGGER UPPLAGDA PÅ ERAN BLOGG OCH VÄNTAR PÅ ATT ALVA SKA KOMMA. HON SKA SOVA ÖVER HÄR FÖR FÖRSTA GÅNGEN. DET BLIR SPÄNNANDE. TÄNK OM DET SKULLE VARA JANUARI 2013 OCH NI SKA KOMMA OCH SOVA ÖVER. NI KAN VARA GLAD ATT NI ÄR DÄR NI ÄR FÖR HÄR ÄR DET GRÅTT OCH TRIST. INGEN SNÖ ÄNNU. KRAMISAR TILL HELA FAMILJEN FRÅN OSS PÅ GRÖNKULLA.

Svar: Gick det bra? Såg ut på minerna som att det längtades till 2013 här när jag läste...Kram från oss loveu
alicethea.blogg.se

2012-11-24 @ 13:08:19
Postat av: Tant Kicki

Men hu! Lägg inte upp såna skräckbilder! På grisstackarn alltså... ;)
Puss o kram på er allihopa! <3
Ps. 13 dgr till take off... :D

Svar: Ja skinkälskarn våran var lite skeptisk också..and counting:D
alicethea.blogg.se

2012-11-24 @ 16:51:55
Postat av: Lotta

Hej finisar! Tänk vad ni får se och uppleva mycket! Vi har varit på julfest idag och ätit julmat och godis. Nu längtar vi efter snö och efter er. Kraaaam!!!
Lotta, Peter, Ellen och Albin

Svar: Thea: Jag äälskar er och Ellen du är bäst - och du med Albin, men skräm inte mig när jag kommer hem.Alice: Vill alla att vi ska komma hem? Jag vill träffa er igen Ellen och Albin!
Jenny och Hans kan inte annat än att hålla med i ovanstående :) Kramar i massor!!
Jenny, Hans, Alice och Thea
alicethea.blogg.se

2012-11-24 @ 22:38:50
Postat av: Take à Wild guess!!;)

Fanken vad helt underbart härligt det verkar vara!!:)) Önskar man kunde ha haft möjligheten att följa med men att det får väl bli ngn annan gång helt enkelt!:) Här i härnta är det precis som det ska vara, blött , mörkt , tråkigt och måste köpa ny (läs) begagnad bil efter att våran nuvarande bröt ihop på bilbesiktningen.....;) klacksparken sitter nu jävligt långt upp i röven.... Nä förfan kom hem och sparka bort gubben i hörnet och renovera upp lite pengar istället för att lägga upp massa soliga , härliga , semesterbilder, för nu är ni saknade!!;) kram på er!

Svar: Jadu vi känner en del som kör risiga bilar och gärna skulle vara i ett varmare land - men jag antar att gubben i hörnet inte är Ulf, så vi går på den längsta pappan på skolan?! (enl A&T är du en referensram för allt som är långt och högt).Vi önskar också att ni kunnat följa med, men vi gör andra saker tillsammans just nu i livet.Vi saknar er också. Vi har ett bättre väder men vi har också mer tid till tankar och saknad..
Alice (Thea kommer säkert också haka på) vill skriva till Maya så kolla efter hennes inlägg.
Kram!!
alicethea.blogg.se

2012-11-24 @ 22:40:14
Postat av: Anna Norberg

VILKEN UNDERBAR BILD PÅ ER ALLA :) KUL ATT FÅ FIRA TG MED EN MASSA ANDRA HÄRLIGA MÄNNISKOR. VI HAR FORTFARANDE INGEN SNÖ, DET ÄR FORTFARANDE SKITVÄDER OCH JAG ÖNSKAR FORTFARANDE ATT JAG KUNDE SITTA I BAREN PÅ BANG TAO BEACH PÅ JULAFTON OCH ÖVERRASKA ER :)
SKÖT OM ER OCH TA HAND OM ER
STORA KRAMAR
FRÅN OSS ALLA

Svar: Det brukar ju faktiskt inte vara nån snö förrän lucia och ibland vid jul (och ibland blir den grön), men jag förstår att ni har det mörkt och grått eftersom alla längtar så..Joru det är nog ni som skulle åka på en överraskning om ni åker till Bang Tao. Vi kommer bo på Sunwing Kamala:)
Hälsa familjen! Thea hälsar "att vi har varit i Bali och nu är vi i Filippinerna och vi har bara ett land kvar så ni får vänta en liten stund till för att i Thailand ska vi vara i 5 veckor och jag saknar er.. Kan du hälsa att jag saknar hela skolan?" Alice hälsar "Anna, vi får vänta ett litet litet litet tag till snart kommer vi hem"
Kramar från oss!
alicethea.blogg.se

2012-11-26 @ 13:45:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0