Tempel

Eller kassako som dem försöker förvandla det till... Jag hade förberett mig och tjejerna enligt alla klädkoder men Hans missade ett par cm på byxorna, så i brist på intresse stannade han nedanför. Medan vi i ren tjurighet började knata upp mot ingången. För att dessutom visa fingret till alla äckliga privata WC som kostade längs vägen kissade Alice i gräset -Ha!
 
Det retar mig verkligen när hela upplevelsen förstörs av:
1) Kliver ur bilen och blir ihjältjatad av sarongförsäljare.
2) Går till entrén och får pruta på inträdet INTRÄDEN? (!)
3) Blir upplysta om hur fruktansvärt långt det är fram till templet och blir erbjuden att åka MB upphöjt i X.
4) Blir vidare upplysta om att vi inte kommer ha nån nytta av besöket om vi inte har guide... vid entren, halvvägs upp, direkt vid ingången och vidare längs hela vägen till altardörren...
 
Alla som var vid templet och deltog i seremonin var väldigt glada och ville prata med A&T - inge tjafs om pengar där.
Vi tog i alla fall en MB en bit (hade jag varit själv har jag gått +37 grader eller mer) och när han skulle få den avtalade summan bad han om mer - så jag knäppte honom på kepsskärmen och sa att fick ge sig. Vi skakade hand och han log.
Det som är ännu värre är när barn kommer och skall sälja, och nu när det är barn med i bilden vänder dem sig till dem! Jag köpte en godis av flickan och gav den till henne själv. Thea undrade i princip om jag slagit huvet... Men vid lite eftertanke kom vi överens om att hon hade trasiga kläder och gick där i hettan och jobbade, när hon egentligen borde få vara i skolan, så hon om någon förtjänade nåt gott.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor/svärmor

Förstår att det är jobbigt med alla som vill tjäna en slant på er, men det kanske är enda inkomstkällan. Vad sade dom om att barnen får jobba istället för att gå i skolan?
Själv har vi varit i Birsta idag. Otroligt vad mycket folk det är när det är röd dag.
Nu är det derby mellan Timrå-Modo så det är inte lätt att få någon kontakt med Gunnar. Ullis, Christer och Alva är här och ser matchen samt äter Pizza. (Timrå leder just nu med 1-0 tänkte att Hans vill veta det :))Saknar er som vanligt vansinnigt mycket.

2012-11-03 @ 16:17:36
Postat av: Svärmor

Timrå vann med 3-0

2012-11-03 @ 18:36:28
Postat av: Farmor

Saknar er så in i baljan. Vilka upplevelser tjejerna får vara med om. De kommer aldrig att glömma detta. Hans jag skrev ett SMS till dig om ett jobb på HEMAB har du telefonen på? Kram till er alla.

2012-11-03 @ 21:14:33
Postat av: A-s

Bra där Jenny. Gillar ditt bredda perspektivethandling!
Här är det ju varmt å skönt runt 8grader plus. Så vi frys int som ni:) novemberlovet har förflutit å jag har fått en halvtidstjänst. Det är ju toppen. Kul att du skriver så mycket så man får lite koll på er. Kram till er alla från oss alla.

2012-11-03 @ 22:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0