som sagt Filippinerna

Boracay. Jag förstår att denna strand ständigt koras som en av världens vackraste.. vitaste... mjukaste..
Resan hit ifrån Manilla var lång. Flygmässigt var den bättre än Kuala Lumpur/Manilla (det var samma storlek på planet som vi alltså korsade sydkinesiska havet med..) men sen väntade bussen och den upplevde vi 2h+ i. Sen kom färjan - men den var bara 20 min och vi hade solnedgången och dubbla regnbågar som sällskap.
Att sedan sätta ned fötternar i sanden, medan vi läste menyn på stranden, var som att stoppa dem i en mjölpåse - prova vettja!
Det är segt internet och strömavbrott är inte ovanliga (jag har ett förklarande foto på paddan som jag vid tillfälle skall lägga upp) så vi får se hur det blir med uppdateringar.
 
Puss å kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ulrika,Krister o Alva

Å i den sanden vill jag också doppa tårna!! :)

Njut och håll er friska!

Snöfritt och grått här hemma!

2012-11-18 @ 13:04:01
Postat av: Farmor

Åh, vad härligt det ser ut det är väl bara att njuta. Vad heter hotellet ni bor på? Många kramar från oss.

Svar: Se kommentar nedan!
alicethea.blogg.se

2012-11-18 @ 13:41:22
Postat av: Hans

Vi bor på ett hotell som heter Boracay Beach club och det ligger på den absolut finaste delen av stranden här. Hotellets restaurang är dessutom rankad som nummer 4 av samtliga 146 restauranger här på ön så vi har för tillfället inget behov av att byta matställe. Till och med Alice har hittat mat som passar!

Vi hörs snart igen!

2012-11-18 @ 14:30:48
Postat av: MORMOR OCH GUNNAR

NEJ NU HAR NI VARIT BORTA TILLRÄCKLIGT LÄNGE. KOM HEM BUMS......BRA ATT ALICE HITTAT MAT SOM HON TYCKER OM. DET SER INTE UT SOM OM NI HAR ALLTFÖR BESVÄRLIGT OVER THERE. SOM VANLIGT TA VÄL HAND OM VARANDRA. LOVE U

2012-11-18 @ 17:06:10
Postat av: Tant Kicki

Äntligen! Började bli lite orolig jag med.

Skönt att se att ni har det bra! Här är det same, same... Tiden kryper fram, 3 veckor kvar tills vi ses! :) Pussa småfisarna från mig! Stefan hälsar.

Puss & kram på er <3

2012-11-18 @ 18:27:12
Postat av: FARMOR

HEJ IGEN! GLÖMDE ATT SKRIVA MED STORA BOKSTÄVER, FY PÅ DIG FARMOR.
ALICE:VAD BRA ATT DU HAR KOMMIT TILL ETT STÄLLE DÄR DET ÄR GOD MAT. DU KAN VÄL SKRIVA OCH BERÄTTA VILKEN MAT SOM ÄR BÄST.
THEA, KAN DU LÄSA SERIETIDNINGAR SJÄLV NU? DU FÅR GÄRNA BERÄTTA VAD SOM ÄR ROLIGAST ATT GÖRA.
MÅNGA JÄTTEKRAMAR TILL ER ALLA.

2012-11-18 @ 21:17:48
Postat av: Anna Norberg

SANDEN SER UNDERBAR UT, ELDRAGNINGEN SER ÄNNU BÄTTRE UT OCH HANDLINGSLISTAN VAR BÄST.....HANDLAR NI PÅ 7/11 ELLER?? NU ÄR DET SÅ ILLA HÄR HEMMA ATT TOM JAG LÄNGTAR TILLS SNÖN KOMMER ( DÅ FATTAR NI HUR ILLA DET ÄR VA? ) LADDAR FÖR EN TACOFREDAGSMYSKVÄLL NÄR NI KOMMER HEM :)
KRAMAR TILL ER ALLA

Svar: Ja sanden är fin serru - vi får ta hem nån msk och jämföra med Mayabay som ni har i nån ljusstake.. Inget 7eleven här - lokalt men med samma tema.
Jag tror att vi alla är lite trött på paradiset nu om vi ska vara ärliga - vi har ju varit här en vecka och det finns liksom inte så mycket å göra:/
Kramar från oss och klappa en bandyklapp från oss också vid tillfälle:)
alicethea.blogg.se

2012-11-21 @ 14:09:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0