Rayleigh eyes

Den som frågar får svar. Ägaren till huset är tydligen snorrik och äger Dmall, som är shoppingområdet här. Kamprad Living...
 
Alice ögon har förtrollat personalen. Dem strålar verkligen samma turkosa färg som havet. Havet som inte har någon färg, som speglar himlen - som inte heller har någon färg.. Har ögonen nån färg.. om inte, varför har olika ögon olika färg!?! Det är det där med fysiken. Hans får ta å förklara det där för oss det kan vara hans uppdrag idag. Jag skall stå för följdfrågorna!
 
(Rayleigh-spridning är nämligen proportionell mot λ-4, där λ är våglängden, vilket innebär att ljus med kort våglängd, det vill säga blått ljus, sprids mest, och atmosfären ser således blå ut. Allteftersom ljuset passerar genom atmosfären sprids de kortvågiga (blå) komponenterna mer, och de delar av ljuset som inte sprids får ett proportionellt sett större och större inslag av de långvågiga (röda)komponenterna. Av den anledningen blir solen rödare och rödare vid solnedgång, eftersom ljuset då går en allt längre väg genom atmosfären.)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ulrika, Krister och Alva

Hur går det för er? Hemlängtan?

Även om ni är i "paradiset" så kan man ju sakna vardagen hemma! ;)

Vi saknar er i alla fall!

När reser ni vidare?

Kram från snöblandat regn... Vi laddar för skyltsöndag vi!

Svar: Toabesöken kunde gå bättre.. Det är lite för varmt.. Vi skulle naturligtvis hellre ha sällskap av nära och kära..

Nu när ni har snö längtar jag hem och när jag ser att det bakas lussebullar!!! Tjejerna saknar skolan och er alla!
Vi reser vidare till Manila på TisdagFM (fili-tid) och sedan jättetidigt vidare till Bangkok på onsdag morgon.
Jag hoppas det inte är en massa varningar från UD så vi kan kolla på det vi vill kolla på.. Men framförallt kommer ju Kicki och Stefan och överraskar tjejerna - Det blir asarkul!

Ha en skön skyltsöndag och låt inte tomten skrämma kusefin! Kram från oss till er <3
alicethea.blogg.se

2012-11-29 @ 10:50:55
Postat av: Tant Kicki

Haha! Paradisuttråkigheten börjar sätta sina spår ser jag :) Snart kommer vi o tar ner er på jorden igen! Kram på er <3

Svar: Längtar! <3
alicethea.blogg.se

2012-11-29 @ 11:28:14
Postat av: Norrlänsksvensk

Märker att tillvaron inte innehåller alla
ingredienser och element som man
som turist från norra delen av Sverige
suktar efter på en paradissemester i en
världsdel så långt ifrån vår egen på många
olika sätt men kanske mest klimatmässigt
och kulturellt men även avståndsmässigt.
Men om ni har tråkigt kan ni ju alltid bada!
Lite avundsjuk blev jag när jag tidigare läste
att Jenny börjat betala dej Hans för massagen!
Hur lyckades du med det?
Längtar till den där världsdelen och fyra turister som
fördriver tiden så gott det går!!!

Kramar från en norrländsk svensk blivande
Asienturist med förhoppningar om en
PARADISSEMESTER aldrig tidigare upplevd!!!!

Svar: Hej kära Norrlänsksvensk!
Tillvaron är inte att klaga på, även om rastlösheten ibland gör sig påmind. Vi följer ditt tips om bad vilket är i princip det enda sättet att fördriva tiden :)

Angående det där med att Jenny betalar mig för massagen så vet jag inte var jag ska börja. Kvinnor har ju en tendens (iaf min fru) att aldrig göra något som dom (läs hon) inte själv har någon egen vinning utav, så även i detta fall. Eftersom vi har gemensam ekonomi så kan du kanske snabbt lista ut vem som är "den obekanta" (läs han som inte får någonting) i den ekvationen.

Vi ser verkligen fram emot att få träffa er, det kommer bli ett fantastiskt komplement till en i övrigt härlig resa och vi ska sannerligen se till så att det blir en riktig paradissemester!! Kram på er!
alicethea.blogg.se

2012-11-29 @ 12:02:36
Postat av: Mamma/ mormor/ svärmor

Idag har jag semester bara för att förlänga helgen. Då blåser det nått helt makalöst, nästan storm. Första advent står för dörren så när Gunnar kommer hem ska vi plocka fram stakar och stjärnor. Blir nog en mugg med saffransglögg oxå. Vi kommer att fira julen ensamma i år då Alva kommer att vara hos farmor och farfar. Fixar krämerna till veckan Jenny. Har sms:at Kicki och kommer att överlämna dem senast torsdag. Som vanligt älskar jag er utan gräns och saknar er lika mycket. Ta hand om varandra.

Svar: Åhhh julgötta :/ jajaja man kan inte få allt här i världen. Tråkigt med ensam jul det hade jag faktiskt inte tänkt mig att det skulle bli... Vi får ta igen det när vi kommer hem. Ni ska inte vara med mommes då? Vi tar alltid hand om varandra förutom då vi halvt slår ihjäl varandra. Vi älskar och saknar dig och Gunnar med - tro inget annat. Synd att hotellet är fullbokat över jul;)
alicethea.blogg.se

2012-11-30 @ 13:12:36
Postat av: mormor och gunnar

Vad har tjejerna haft för kläder på benen? Det ser ut som om de skulle haft benvärmare. Bruna lår och fötter men smalbenen nästan vita :). Första advents kramar från oss till er.

Svar: Hej kära svärmor! Det verkar tyvärr som om ljuset vid tillfället för bilden spelat oss ett spratt. Jag kan garantera att det inte är som det verkar på bilden. Den enda del på kroppen som dom aldrig är skyddade är just smalbenen (och ansikte/händer också då förståss). Skönt att höra att ni fick snö till första advent iaf. Det ger oss iaf en tillstymmelse till hemlängtan! Kram på er!
alicethea.blogg.se

2012-12-02 @ 11:48:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0