Super-tyfon var det ja..

Vi följer uppdateringarna och avvaktar och hoppas att vi hinner lyfta innan den drar in över oss..
Ni kan följa den också på http://weather.com.ph/
 
Idag har Alice gjort intryck på vår utflykt till Ariels point. Hon hoppade (efter en tvekan) från fem meter ut från en klippa -toka! Det var många vuxna som bangade. Efter att hon gjort det första gången ville hon "IGEN!?" och igen och igen... jag och Hans fick byta av varandra med att ligga i vattnet och frysa. Thea snorklade på hela dagen <3
 
Vårt flyg är planerat att avgå 13.10 och vi åker från hotellet kl 08.00 Filippinsk tid (06.10 svtid) så håll tummar och tår.
 
Puss o kram
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: MORMOR/MAMMA/SVÄRMOR

JAA DU ALICE VAD SKA MAN SÄGA. ÄR DU INTE RÄDD FÖR NÅNTING DU? Jag kommer att hålla timmar och tår och allt jag kan så att ni kommer iväg enligt planerna. Tack för länken. Nu kan jag följa förloppet.

Svar: Folk - hon är ju livrädd för folk?! Hon har ju inte haft nån Lelle-upplevelse så jag fattar inte vad det kommer ifrån...
alicethea.blogg.se

2012-12-03 @ 14:51:47
Postat av: Ulrika, Krister och Alva

Modig du är Alice!!

Thea: såg du några fiskar ?

Hoppas ni kommer iväg enligt planerna!

<3

Svar: Thea: Jaa jättemycket och dem var asarfina!
Jenny: Jag har aldrig sett så många sjöstjärnor i alla fall. Tänk om Alice var lika modig vad det gällde okända människor eller avvikande människor. Det var nästan värre för henne att det var andra där som tittade på henne när hon skulle hoppa... jag fick be dem blunda första gången.

Japp iväg enligt planerna - nu slut:/

Krama kusefin <3

alicethea.blogg.se

2012-12-03 @ 15:07:47
Postat av: Andrea

Toka!! Men gud så roligt:) Hoppas ni hinner undan i tid och inte blir drabbade.... Mot lite storstadspuls och folksamlingar nu då;) Kram kram!

Svar: Ja och när vi kom hem med båten hade alla segelbåtar sökt skydd och det spikades igen hus längs med stranden. Men det var jättekul å fint - som en tysk deklarerade "im 22 and this is the best thing i have ever experienced in my life" sen hoppade han av båten (vid motorn) 400m innan land IDIOT. Nattens press och oro känns på så det blir nog ingen puls i Manila den här gången.. Mall of Asia kan ta sig i arslet med tanke på pulsen i trafiken:( Kram på er!
alicethea.blogg.se

2012-12-03 @ 15:55:11
Postat av: Farmor

JADU MIN ALICE VAD MÅNDE BLIVA AV DIG? HUR VÅGAR DINA FÖRÄLDRAR TILLÅTA DETTA?????? ROLIGT I ALLA FALL VERKAR DET. THEA DU ÄR KLOK DU LIK FARMOR. HOPPAS NI KOMMER IVÄG. HÖR AV ER SÅ FORT NI HAR NYA BESKED. MÅNGA JÄTTEKRAM FRÅN OSS.

Svar: Japp då var vi utom tyfonområdet;) Föräldrarna måste väl tillåta möjligheter att utvecklas även om det tenderar läbbigt för dem själva.. lilla fröken borde dock öva på att bemästra det där med främlingar eller folk med annorlunda sätt snarare än simhopp. Kramar från trötta resenärer
alicethea.blogg.se

2012-12-03 @ 16:26:34
Postat av: Tant Kicki

Jisses, jag får handsvett... <3

2012-12-03 @ 16:35:30
Postat av: Gunnar

HAR DU SETT NÅN DÄDDA THEA? JAG HAR JU SAGT ATT NI INTE FÅR BLÖTA NER ER. VAR DU INTE RÄDD NÄR DU HOPPADE ALICE? KRAM GUNNAR

Svar: jag har inte set nån jeda bara jete fina fiskar. vi har blöt ner oss. kram thea.Jo det kändes pirrigt Gunnar! Kram min Gunnar från Alice
alicethea.blogg.se

2012-12-04 @ 20:49:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0